Jednymi z najodpowiedniejszych urządzeń do usuwania skutków powodzi lub awarii wodociągów są motopompy szlamowe. Ich solidna konstrukcja oraz jakościowe wykonanie sprawiają, że mogą transportować nawet silnie zapiaszczoną wodę z wykopów budowlanych. Ze względu na swoją uniwersalność oraz niezawodność pracy maszyny te są równie często stosowane przez osoby prywatne, jak i różnego rodzaju służby.
Jakościowe wykonanie
Motopompy szlamowe są wykonywane z bardzo wytrzymałych metalowych materiałów, które zostały w odpowiedni sposób zabezpieczone przed pojawieniem się korozji, co jest niezwykle istotne, ponieważ urządzenia te są przeznaczone do transportowania sporej ilości wody. Motopompy szlamowe posiadają jakościowe podzespoły, a bardzo łatwy dostęp do wirnika sprawia, że nie ma żadnego problemu z jego odetkaniem po transportowaniu gęstych cieczy. Tego typu urządzenia odznaczają się zazwyczaj nieco mniejszą mocą silnika niż jest to w przypadku motopomp przepływowych, jednak nie przeszkadza to w osiągnięciu bardzo dobrych wyników wydajnościowych, dochodzących nawet do 600 litrów na minutę.
Jedną z największych zalet motopomp szlamowych jest możliwość obsługiwania gęstych cieczy, jak na przykład szamba, mułu, szlamu czy też wody zalegającej w rowach i wykopach. Ręczny rozruch silnika sprawia, że obsługa urządzenia jest niezwykle prosta, a pojemność baku wynosząca 3,7 litra powoduje, iż jego praca jest niemalże bezobsługowa. Masa netto dochodząca do nieco ponad 30 kilogramów sprawia, że transportowanie pompy jest bezproblemowe. Dzięki silnikowi spalinowemu motopompa szlamowa może pracować nawet bez dostępu do sieci elektrycznej.
Przy zakupie urządzenia należy wziąć pod uwagę elementy, takie jak rozmiar wirnika, ogólna jakość wykonania konstrukcji, a także użyty materiał. Nie bez znaczenie jest także wydajność pracy oraz hałas generowany podczas użytkowania urządzenia. Maszyny te zostały stworzone, by transportować ciecze o lepkości większej niż zwykła woda, dlatego muszą charakteryzować się wytrzymałą konstrukcją oraz jakościowymi podzespołami zamontowanymi w ich wnętrzu.