Euro Stage V to nowa norma, która przyniosła rewolucję w zakresie emisji spalin. Aktualnie wdrażany standard zakłada redukcję aż o 40%, w porównaniu z poprzednią normą, zawartości cząstek stałych w silnikach maszyn i pojazdów pozadrogowych. Nowe ograniczenia stały się prawdziwym wyzwaniem dla projektantów oraz producentów silników spalinowych. Lifan Power sprostał temu wyzwaniu i oferuje silniki z homologacją Euro Stage V.
Aktualnie wdrażany standard określa dopuszczalną ilość cząstek stałych w silnikach dla maszyn i pojazdów typu non – road. Od momentu wejścia w życie dokumentu silniki o mocy od 19 kW do 560 kW mogą emitować maksymalnie 15 miligramów cząstek stałych na 1 kilowatogodzinę. Dla porównania w Euro IV było to 25mg/kWh. Novum, które wprowadziło Euro Stage V, jest nie tylko ograniczenie masy, ale także liczby cząstek stałych w spalinach — może ich być odtąd maksymalnie 1012/kWh.
W Euro Stage 5 Unia Europejska zwróciła też uwagę na, nieobjęte do tej pory żadnymi regulacjami, silniki o mocy poniżej 19 kW/25,8 KM i powyżej 560 kW/762 KM. W przypadku tych pierwszych masa cząstek stałych w emitowanych spalinach nie może przekraczać 400 mg/kWh, a stężenie tlenków azotu nie powinno być większe niż 7500mg/kWh. Dla silników powyżej 560 kW wartości te powinny odpowiednio wynosić: 450mg/kWh i 3500 mg/kWh.
Lifan Motors, jako jeden z największych chińskich producentów urządzeń spalinowych w pełni dostosował swoje silniki do aktualnie panujących norm. Wszystkie nasze silniki spalinowe spełniają wymagania najnowszych regulacji normy Euro Stage V. Warto zwrócić uwagę, że poszczególne silniki zostały dostosowane względem obowiązujących norm bez ingerencji w ich pracę oraz moc nominalną.
Unia Europejska w trosce o środowisko od lat wprowadza ograniczenia emisji spalin dla różnego typu pojazdów, maszyn i silników. Ograniczenia te przybierają formę Europejskiego Standardu Emisji Spalin. Pierwsza taka norma weszła w życie w 1993 r. Nowe standardy Euro Stage 5 od 1 stycznia 2019 r. obowiązują producentów silników o mocy powyżej 130 kW i poniżej 56 kW, natomiast od 1 stycznia 2020 r. będą one dotyczyły także maszyny o mocy pomiędzy 56 a 130 kW.